sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

I don't wanna fade away.

Ukkonen käväs yllä, minä hypin parvekkeella ihan haltioissani ja huusin muuta porukkaa kattomaan, kunnon sade, piha tulvi ja salamoi kunnolla ja jylisi kivasti. Olin ihan onnessani, sitten se loppu ja lämpötila nousi taas, ja nyt angstaan ku oon täällä pelkkä toppi päälläni ja kuolen kuumuuteen... En tykkää. Lämpötilat toivon mukaan pysyy Joensuussa jotenkuten inhimillisissä lukemissa, siitepölytasot ei. Heinät alkoi just hellittää täällä, siellä ne pisti ranttaliksi. Kiva raahata näitä allergialääkkeitä mukana, jotka muuten on kaikki Hilman reseptillä, ja mä oireilen enemmän kuin se. Ehkä mun vaan pitäs mennä sinne lääkärille.

Koitan tässä pakkailla ja miettiä monelta lähden huomenna, ja mitä tekemistä varaan junamatkalle. Huomasin Emman pöydällä listan alkuaineista ja niiden kemiallisista merkeistä ja kirosin hetken, mun kertaamiseni on vähän jäänyt... Nappasin yläasteen kemiankirjan ja amiksen matikankirjan mukaani, ne on vaikeimpia mulle, fysiikankirja ois ihan kiva kans. Muut uskosin selvittäväni ihan hyvin, mutta ehkä bilsa ja maantieto olis ihan hyvät kanssa, pitää kattoo josko löytys jostain. Enhän mä kuole jos en näitä kertaa, mutta mä vaan haluan osata. Mä haluan helpottaa omaa työtäni kaikin mahdollisin keinoin, kuitenkin silleen että varmasti opin ja onnistun itse. Sinänsä kyllä typerää tämmönen, nyt on vielä loma ja aivoja olis mukava lepuuttaa, mutta ei mahda mitään.

Koitan nyt keskittyä pakkaamiseen, sitten vois vaikka istahtaa kattoon Skinsiä ja neulomaan, vaikka se edellyttääkin taas uutta laastaria peukaloon. Totesin eilen, että mulle ei saa antaa sytkää silloin, kun mua itkettää ja kädet tärisee. Peukalossa on pieni palovamma, tommonen aristava patti, mutta ei siitä varsinaista haittaa eikä kipua ole. Ärsyttää vaan se, etten pysty neulomaan laastaroimatta sitä. Vois muuten napata mukaan Sormusten herran tai Narnian tai Kultaisen kompassin tai Potterin tai jotain, tekee mieli lukea. Tai sitten lukasen ton kemiankirjan läpi, onpahan vaihtoehtoja.



Sori, oli vaan pakko jakaa nää teidän tätä lukemaan eksyneiden kanssa. Hobitit on aina söpöjä ja no, en sano enempää.

Ei kommentteja: